انتخابات ایالات متحده در سال ۲۰۲۰: دموکراسی خیالی در عمل

دموکراسی در آمریکا توهمی واهی است و هرگز از نظر طراحی واقعی نیست.  قدرت های پنهان، کارها را اداره می کنند. هر آنچه که آنها می خواهند از جمله اداره ی منافع ممتاز و محرمانه (privileged interest) و حکومت به واسطه و برای چنین منافعی به قیمت استثمار مردم عادی در داخل و خارج، به دست می آورند. رئیس جمهور دوم آمریكا، جان آدامز نحوه حکومت بر ملت را به طور انحصاری به واسطه و برای “ثروتمندان، نجیب زادگان و توانمندان ” بیان کرد.  اولین رئیس دیوان عالی ایالات متحده، جان جی (John Jay) گفت که ملت باید توسط صاحبانشان که همیشه از آغاز کار بوده اند اداره شود.

پس از حادثه ۱۱ سپتامبر – که مادر همه عملیات­های پرچم های دروغین [1]  با حمایت دولت است- ایالات متحده به سمت حاکمیت تمام عیار پلیسی در حال پیشروی است. هر دو جناح راست حکومت تک حزبی ایالات متحده، برای قوانین استبدادی به توافق رسیدند. اکثر آمریکایی ها از چگونگی حذف آزادی های اساسی خود از طریق قانونگذاری، احکام اجرایی ریاست جمهوری و تصمیمات قضایی درباره اینکه رد چه درخواستهایی را تصدیق کنند، آگاه نیستند.

تقلب در انتخابات از روزهای ابتدایی جمهوری در ایالات متحده – در سطح فدرال، ایالت و محلی- بارها رخ داده است. در سال ۲۰۲۰، در ایالت هایی که می توانند انتخابات را به هر طریقی به نفع ترامپ یا بایدن/هریس تغییر دهند، تقلب، بسیار گستاخانه رخ داده است. برخی ناآرامی های سیاسی در مناطقی از کشور ادامه دارد، اما هیچ قیام گسترده ای برای تحول پسا انتخاباتی که به شدت لازم است، ایجاد نمی شود.

 انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در تاریخ  سوم نوامبر ۲۰۱۶، در ایالت های خاکستری (swing states [2]) اصلی، که ترامپ پیروز آن شد، فریبکارانه بود. امسال نیز آنها با تقلب در انتخابات به نفع بایدن/هریس گام برمی دارند؛ نمونه ی آن، صدها هزار آرایی است که ​​چهارشنبه گذشته قبل از طلوع آفتاب در میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا لو رفت – ۱۰۰٪ آرا برای رقبا و صفر رای برای ترامپ، این نتیجه در صورت درست بودن روند انتخاباتی، از نظر آماری غیر ممکن است. اگر ناآرامی ها فراتر از این مقدار جزئی که به راحتی توسط مقامات محلی کنترل می شود، فوران کند، گارد ملی ایالتی و یا نیروهای پنتاگون برای مهار آن مستقر خواهند شد.

من به شدّت از سیاست داخلی و خارجی ترامپ انتقاد کرده ام زیرا وی با شکستن وعده های مثبتی که هنگام مبارزات انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ و در سخنرانی افتتاحیه خود داده بود، اعتماد عمومی را خدشه دار کرد. با این حال تیم او دلیل خوبی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات دارد زیرا برنده تا زمانی که مراحل قانونی طی نشود نامعلوم است. همانطور که در سال ۲۰۰۰، احتمالا ۹ قاضی دادگاه عالی در مورد اینکه چه کسی در رقابت بر سر بالاترین مقام کشور، پیروز یا بازنده شده است، اظهار نظر نهایی را کردند.

 در ایالتهای خاکستری(swing states) که در سال ۲۰۱۶ ترامپ در آنجا رای آورد، تیم او ادعا می کند که هزاران رای توسط افراد غیر مقیم -افراد قدیمی که از آن ایالت رفته اند – و افراد متوفی، صادر شده است. آنها افزودند که هزاران رای دیگر ترامپ، دور انداخته شده است. اگر هر آمریکایی واجدالشرایط رای دادن، بیش از ۳۰ روز قبل از انتخابات به ایالت دیگری نقل مکان کرده باشد، به طور قانونی حق رای دادن در ایالتی که پیشتر ادعای اقامت داشته است ندارد. در پنسیلوانیا، میشیگان و جاهای دیگر، ناظران انتخاباتی حزب جمهوری خواه (GOP) از نظارت بر شمارشگران برای اطمینان حاصل از اعتبار آرا و اینکه آیا به درستی شمارش می شوند، منع شده بودند. در پنسیلوانیا، حزب جمهوری خواه با طرح یک دادخواست “رهبران انتخابات حزب دموکرات را به این جرم متهم کرد که آنها کد ایالتی را بواسطه مجوز دادن به دست اندرکاران انتخابات محلی، نقض کرده اند تا درباره رای های پستی باطل طرفداران دموکرات، اطلاعات کسب کنند و بتوانند با آن رای دهندگان تماس بگیرند و برگه رای جدید به آنها ارائه دهند.”

این امر هم قانون ایالت و هم حکم اخیر دادگاه عالی پنسیلوانیا را نقض می کند؛ این حکم بیانگر این است که: ” به رأی دهندگانی که از طریق پست، رای می دهند یا به عبارتی دیگر رای دهندگان غایب، هیچ فرصتی داده نمی شود تا به موقع نقایص احتمالی (در برگه رایشان)  را برطرف کنند.” نتایج در شش ایالت خاکستری (battleground states) به حدی نزدیک بهم هستند که نمی توان برنده را تشخیص داد؛ اگر شمارش آراء شفاف، آزاد و منصفانه انجام شود، احتمال برنده شدن ترامپ وجود دارد- به ویژه در ایالات میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا، نوادا، جورجیا و آریزونا. در سال ۲۰۱۶، ترامپ فقط رای نوادا را از دست داد و در ایالات دیگر پیروز شد. در مدت زمان بازشماری آراء در جورجیا که احتمالاً به ضرر ترامپ است، در تمام این ایالتها او با روش قدیمی تقلب در انتخابات، در حال باختن به بایدن / هریس است.

روز چهارشنبه، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS)  واقعیت را نادیده گرفت و انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را “امن ترین انتخابات در تاریخ آمریکا” خواند. در این اظهارنظر، پر شدن صندوق های مدرن اخذ رای از برگه های رای پستی و الکترونیک چشم پوشی شد.

وزارت امنیت داخلی ترامپ، او را همچون حقیقت گویی در مورد انتخابات ۲۰۲۰ رها کرده است. تقریباً هر روز اطلاعات جدیدی مبنی بر تقلب در انتخابات در ایالت های خاکستری مهم، بدست می آید. بر اساس آنچه اخیراً مشخص شده است، به نظر می رسد که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تقلب گستاخانه نقش سرنوشت سازی دارد. گرچه تا زمان رای دادن انتخاب کنندگان در الکترال کالج  (در تاریخ ۱۴ دسامبر) انتخابات پایان نمی یابد، اما توسط نمایندگان مجلس، سنا و بایگانی ملی (در تاریخ ۲۳ دسامبر) صحت آن معلوم می شود و کنگره  نتایج را اعلام می کند (در ۶ ژانویه – شاید دیوان عالی کشور تصمیم نهایی را بگیرد –  پیروزی  بایدن / هریس بر ترامپ در تاریخ ۲۰ ژانویه تقریبا حتمی به نظر می رسد.

انتخابات ۲۰۲۰ گواه روشنی بر چگونگی عملکرد دموکراسی فانتزی در ایالات متحده است، نمونه آن مردم عادی آمریکا می باشد که در مورد نحوه اداره کشور و اینکه چه کسی کشور را اداره کند، اظهار نظر نمی کنند. این انتخابات همچنین شواهد بیشتری از فریب همگانی رسانه های پر اهمیت نشان می دهد که از تقلب در انتخابات در یک روند آزاد، عادلانه و شفاف حمایت می کند.

ترامپ در برابر شکست، تسلیم نمی شود. او نه با آرامی بلکه با ضرر سنگین به دوران ریاست جمهوری خود پایان می دهد. نماینده وی در تغییر رژیم ایران و ونزوئلا، با محکوم کردن الیت ایبرامز جنایتکار گفت که وی در نظر دارد در تاریخ ۲۰ ژانویه، روز تحلیف ایالات متحده، به طور هفتگی تحریم های جدیدی را بر ایران اعمال کند. بخشی از این طرح جلوگیری از بازگشت بایدن/هریس است؛ اگر آنها جانشین ترامپ شوند، با بازگشت به برجام، بعید بنظر می رسد که با ایجاد موانعی از طریق تحریم ها، برجام را نقض کنند.

همانطور که من عملاً هر اقدامی را که ترامپ در دوران ریاست خود انجام داده است محکوم و رد می کنم، از بایدن/هریس بیشتر هراس دارم زیرا دموکرات ها سابقه طولانی جنگ طلبانه تری نسبت به جمهوری خواهان دارند.  برایهرکسی که به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده و در دفاتر مهم کنگره فعالیت کند، ایران – و دیگر کشورهایی که از کنترل واشنگتن خارج هستند – همچنان هیچ هواداری در پست های بالای ایالات متحده ندارند. تمام  کشورهایی که تحت کنترل ایالات متحده نیستند، بدون استثنا برای تغییر رژیم مورد هدف قرار گرفته اند. سیاست های مورد ترجیح ایالات متحده علیه این کشورها شامل جنگ از طریق سلاح گرم یا ابزارهای دیگر است. استراتژی بعدی، شامل تحریم های غیرقانونی، کارشکنی ها و سایر ترفند ها و نیرنگ های کثیف است.

تنها خبر خوبی که می دانم این است که امپراطوری بی قانون ایالات متحده با گذشت زمان در حال تضعیف است. مانند همه امپراتوری های قبلی، زباله دان تاریخ در انتظار ورود آمریکا است – در حالی که چین، روسیه، ایران و سایر کشورها در حال صعود هستند.


[1] عملیات پرچم دروغین (به انگلیسی: False flag operations) به عملیاتهایی گفته می‌شود که توسط نهادهای نظامی، شبه نظامی، اطلاعاتی یا سیاسی به گونه‌ای انجام می‌شود که این تصور به وجود آید که گروه‌ها یا کشورهای دیگری این عملیاتها را انجام داده‌اند.[۱] برای مثال استفاده نیروهای یک طرف درگیر در جنگ از پرچم و لباس نظامی طرف مقابل برای حمله و قتل‌عام ساکنین یک روستا و سپس متهم کردن آن طرف به انجام این کشتار نمونه‌ای از عملیات پرچم دروغین محسوب می‌شود. هدف از انجام عملیات پرچم دروغین مخفی نگه داشتن هویت مرتکبین اصلی یا بدنام کردن طرف مقابل و ایجاد بهانه‌ای برای حمله به او است.

[2] در سیاست در ایالات متحده آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده یک ایالت خاکستری (به انگلیسی: Swing state) (همچنین با نام‌های ایالت بنفش در مقابل ایالت‌های قرمز و ایالت‌های آبی و همچنین ایالت محل رقابت انگلیسی: battleground state‎) یک ایالت آمریکا است که هیچ‌کدام از دو حزب اصلی و نامزدهای آنان پشتیبانی قاطع در آن ایالت ندارد تا بتواند به آرای مجمع گزینندگان آن ایالت اتکا کند. این ایالت‌ها به شدت مورد توجه کمپین‌های انتخاباتی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا هستند چرا که بردن این ایالت‌ها باعث بردن آنان در انتخابات می‌شود

جدیدترین ها

جنگ روسیه – اوکراین و نتایج آن بر جنگ...

مقدمه بیش از یک سال است که از جنگ روسیه و اوکراین میگذرد ، عواقب...

سیاسی | مرجعیت رسانه‌ای در ایران: چیستی، چرایی و...

گزارش مجمع ایرانی دفاع از حقیقت در موضوع "سیاسی"

 ایدئولوژی تضاد ایالات‌متحده در عرصه نظام بین‌الملل

در عرصه سیاست خارجی، تحلیل سیستمی زیر را از سیاست خارجی کشورها ارائه می‏دهم و...

احیای داعش و بحران‌سازی، تلاش مشترک آمریکا و رژیم...

امیر نظامی مقدم؛ دبیر اندیشکده راهبردی مقاومت دانشگاه امام صادق علیه السلام چکیده مجموعه ملاحظات استراتژیکی...

ایران و قفقاز؛ خاک_شیشه_استخوان

پدیدار شناسی سیاست خارجی ایران در منطقه قفقاز از نگاه نظریه رئالیسم تحولاتی که در...

بررسی جایگاه هویت ملی در راهبرد دفاع ‎همه ‎جانبه...

1. امنيت هستي‌شناختي نظريه امنيت هستي‌شناختي در روابط بين‌الملل برگرفته از نظريه وجود انساني آنتوني...

نگاشت های محبوب

نظرات

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

5 × چهار =