چرا نمی توان انتخابات آمریکا را دموکراتیک خواند؟

انتخابات ایالات متحده را حتی نمی توان دموکراتیک خواند، چه رسد به اینکه کاملاً دموکراتیک باشد. هر دو حزب برای سرکوب رأی دهندگان، برنامه هایی را طرح می کنند. جمهوری خواهان این کار را به روش بسیار صادقانه تری انجام می دهند. آنها به سادگی، بی رحمانه و علناً مردم را از لیست رأی گیری که احتمال می دهند به دموکرات ها رأی خواهند داد، حذف می کنند. ما این را به وضوح در انتخابات ۲۰۰۰ دیدیم که آنها صدها هزار رای دهنده سیاه پوست را در فلوریدا محروم کردند، ایالتی که مردمش به احتمال زیاد به گور (Gore) رای می دادند و پیروزی را نصیب او می کردند. در بسیاری از مواقع جمهوری خواهان با حذف باجه های اخذ رأی ، باعث صف های طولانی می­شوند تا رای دهندگان را ناامید کنند؛ آنها همیشه در مناطق شهری و حوزه های دموکراتیک این کار را انجام می دهند. امروزه آنها با حذف صندوق های اخذ رای­ پستی و تنظیم کننده گان نامه ها این کارشکنی را انجام می دهند، زیرا آنهایی که بیشتر به دموکرات ها رأی می دهند بجای ریسک تماس با ناقلین کوید (Covid) ترجیح می دهند از طریق پست رای دهند.

دموکرات ها نیز در سرکوب رای دهندگان، به اندازه جمهوری خواهان فاسد هستند. اولاً وقتی رأی دهندگان از حق رای محروم می شوند، به ندرت به ضرر خودشان آن را مهم جلوه می دهند. اما بیش از جمهوری خواهان، دموکرات ها به  طور شگفت انگیزی با نقطه نظراتی که ممکن است با دیدگاه های آنها در تضاد باشند، دشمن هستند؛ برای مثال  حزب سبز را تا حدی که تقریبا از حیات خارج کنند، مورد هدف قرار می دهند. در سال ۲۰۰۰ آنها با ظرافت تمام داستانی غیر واقعی ساختند مبنی بر اینکه حزب سبز با گرفتن آراء آل گور (Al Gore)، باعث شکست او در انتخابات شد. امروزه آنها حتی براین باورند که افرادی که عقایدشان ترقی خواهانه است فقط باید به دموکرات ها رأی دهند؛ و معتقدند که آنها صاحب این آراء هستند و رأی دادن به حزبی دیگر فقط رأی دادن به جمهوری خواه است. آنها به هنر “را‌‌ی شرم آور”(vote shaming)  [شرمنده کردن یک فرد به دلیل انتخاب کاندیدای دیگر] تسلط یافته اند، اما از زمانی که آنها تنها سیاستمداری که می توانست به ترامپ شکست بخورد (هیلاری کلینتون) را معرفی کردند و دو بار هم در انتخابات مقدماتی خود تقلب کردند، جایگاه این هنر در حال تنزّل است تا جایی که تنها فردی که شکست ترامپ را با اختلاف تضمین می کرد، یعنی برنی سندرز را از فعالیت حذف می شود.

 علاوه بر این، آنچه حزب دموکرات در طی این دوره از انتخابات انجام داده است این است که در پنسیلوانیا و ویسکانسین، دو ایالتی که در آن در سال ۲۰۱۶ حزب دموکرات شکست خورد، با موفقیت از حزب سبز طرح دعوا کند تا آنها را از حضور در صندوق های رای گیری مربوطه حذف کند. اکثریت قریب به اتفاق رأی دهندگان حزب سبز به آنها رأی می دهند، نه به خاطر کینه ورزی با دموکرات ها، بلکه به این دلیل که دموکرات ها از ارزش ها، منافع و امیدهای ایشان در آینده، حمایت نمی کنند.

 بعلاوه، شیوه ای که در آن انتخابات برگزار می شود، یعنی شیوه ایالتی، دلیل دیگری بر دموکراتیک نبودن آن است. فرمانداری هر ایالت، کسی که قوانین انتخابات را تعیین می کند، تحت کنترل و نظارت یکی از دو حزب می باشد و این کار را برای حزب سوم حتی برای حضور در صندوق های رأی بشدّت دشوار می کند و درصد زیادی از رای دهندگان را از اظهار نظراتشان محروم می سازد.

 جنبه دیگری از غیر دموکراتیک بودن انتخابات ما را می توان با تعداد رأی دهندگان واجد شرایطی که ثبت نام نکرده اند، عنوان کرد، این تعداد تقریباً ۵۰٪ است. دلایل آن واضح است. اکثر این رای دهندگان دو حزب اصلی را شایسته نمی دانند و آنها را در رسیدگی به مسائل خود بی میل می بینند.

 در آخر، ما برنده ای هستیم که کل کشور را در دست می گیرد. در ۴۹ تا ۵۱ درصد انتخابات، تقریبا نیمی از افرادی که رأی می دهند ۲، ۴ یا ۶ سال نماینده ندارند. این ممکن است دموکراتیک بودن یا نبودن ماهیت یک انتخابات را مورد توجه قرار ندهد اما قطعا بر نمایندگی تأثیر می گذارد. مثالهای بسیار دیگری وجود دارد که نشان می دهد ما چطور انتخابات را به صورت دموکراتیک برگزار نکرده ایم.

جدیدترین ها

جنگ روسیه – اوکراین و نتایج آن بر جنگ...

مقدمه بیش از یک سال است که از جنگ روسیه و اوکراین میگذرد ، عواقب...

سیاسی | مرجعیت رسانه‌ای در ایران: چیستی، چرایی و...

گزارش مجمع ایرانی دفاع از حقیقت در موضوع "سیاسی"

 ایدئولوژی تضاد ایالات‌متحده در عرصه نظام بین‌الملل

در عرصه سیاست خارجی، تحلیل سیستمی زیر را از سیاست خارجی کشورها ارائه می‏دهم و...

احیای داعش و بحران‌سازی، تلاش مشترک آمریکا و رژیم...

امیر نظامی مقدم؛ دبیر اندیشکده راهبردی مقاومت دانشگاه امام صادق علیه السلام چکیده مجموعه ملاحظات استراتژیکی...

ایران و قفقاز؛ خاک_شیشه_استخوان

پدیدار شناسی سیاست خارجی ایران در منطقه قفقاز از نگاه نظریه رئالیسم تحولاتی که در...

بررسی جایگاه هویت ملی در راهبرد دفاع ‎همه ‎جانبه...

1. امنيت هستي‌شناختي نظريه امنيت هستي‌شناختي در روابط بين‌الملل برگرفته از نظريه وجود انساني آنتوني...

نگاشت های محبوب

نظرات

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

18 − دوازده =