پشت پرده ترور دانشمند هسته ای ایران، چه سناریویی وجود دارد؟

محسن فخری زاده، کارشناس ارشد ایرانی، متخصص فن آوری هسته ای بعد از ظهر جمعه در یک حمله تروریستی به قتل رسید. مقامات ایرانی به خوبی می دانند که احتمالاً عوامل اسرائیلی مقصر هستند و اسرائیل مسئولیت این جنایت را انکار نکرده است. واضح بود که قاتلان به طور حرفه ای به روش موساد آموزش دیده بودند؛ اینکه آنها دستگیر و بازجویی نشدند یک فاجعه است. علیرغم عدم وجود هیچ مدرک مستقیمی مرتبط با مظنونان همیشگی، شواهد فرعی بسیاری موجود است. در سال ۲۰۱۸، نخست وزیر اسرائیل نتانیاهو، در حالی که برنامه هسته ای ایران را به صورت تصویری “ترسیم” کرد، گفت “اسم فخری زاده را بخاطر بسپارید”. نتانیاهو همان کسی است که بدلیل پیشگویی­های پیامبرگونه خود در دهه ۱۹۹۰ هنگامی که “جنگ علیه ترور” توسط غرب را مطرح کرد، مشهور شد، جنگی که او پس از حملات تروریستی اسرائیل / ایالات متحده در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که در آن  “بنیادگرایان اسلامی” مقصر شناخته شدند، به اجرا درآورد.

در ژانویه سال جاری، ایالات متحده مسئولیت ترور ژنرال سلیمانی، ژنرال ایرانی را پذیرفت. لیست بلند بالای اهداف بعدی ترور نیز همچنان ادامه دارد. در ضمن ترامپ، رئیس جمهور احتمالاً یک دوره ای ما و نماینده وفادار اسرائیل، متعاقباً رضایت خود را برای این ترور، به عنوان یادگاری به رژیم صهیونیستی ابراز کرد. اسرائیل دوست ندارد خود مستقیماً در این جنایات درگیر شود و عملاً آنها با کنترل دولت، اقتصاد و رسانه های ایالات متحده، دیگر مجبور به این درگیر شدن مستقیم نیستند. آنها از طریق کنترل بر سیستم فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متّحده) می توانند برای پیشبرد عملیات­های خود در آسیای غربی و کل جهان به راحتی و بدون هیچ محدودیتی تأمین مالی فراهم کنند.

هدف فوری جهان گرایان، تغییر رژیم در تهران و جذب ایران در یک دولت نوظهور جهانی با پایتخت جهانی در بیت المقدس است. یکی از تشکیلاتی که بمنظور دستیابی به این اهداف راه اندازی شده است، انجمن مذهبی خباد لوباویچ -(Chabad) Lubavitch- است که رسالت کتاب مقدس یا تلمود را به عنوان وحی، حقانیت و پوششی برای این عملیاتها بیان می کند. هر چه بیشتر به این طرح جهانی گرایی می پردازیم، به برخی از خانواده های حاکم در اروپا می رسیم که عمدتاً از اصل و نصب هایی هستند که جمعیت چند نسل آنها دارای اختلالات روانی سایکوپاتی اند. این نقص ژنتیکی منجر به تولد افرادی می شود که قادر نیستند حس همدلی، گناه یا پشیمانی را درک کنند. از نظر این افراد سایکوپات، شروع یک جنگ خونین، کشتن هزاران انسان بی گناه در یک حمله تروریستی و ترور هرکسی که طرح جهانی گرایی آنها را تهدید کند، صرفاً یک تجارت است.

موساد در اجرای عملیات های تروریستی و ترورها و کنار آمدن با این اقدامات بسیار ماهر است. همچنین وقتی تمام رسانه های جریان اصلی ایالات متحده از شما تبعیت کنند، کار آسانتر خواهد شد. برخی از رسانه های اسرائیلی تلاش های گذشته برای ترور فخری زاده را با گستاخی بیان کردند و برخی مرگ وی را مورد تشویق قرار داده اند. در عوض، علی رغم تعدّی سانسورها، هزاران روزنامه نگار، پژوهشگر، تحلیلگر و نویسنده مستقل به وسیله اینترنت در حال پیشرفت و ترقّی هستند. در نتیجه، اطلاعات واقعی و به چالش کشیدن روایت های دروغین، به مخاطبان وسیعی رسیده است. به همین دلیل است که رسانه های اجتماعی متعلق به رژیم صهیونیستی تلاش خود را برای سانسور هرگونه اطلاعاتی که به طور بالقوه اهداف و اقدامات جهانی گرا و همچنین بیمارگونه آنها را افشا می کند، افزایش داده اند. به طور خاص در دو تا سه دهه اخیر، درصد افرادی که به ماهیت تبلیغات رسانه ای و اطلاعات نادرست صهیونیستی پی برده اند در حال افزایش است و این باعث نگرانی سازمان جهانی است. اگر بخواهیم  ویرانشهر [در مقابل آرمانشهر] یک دولت جهانی را که بشدت مورد پسند جهانی گرایانی است (که مطمئناً عوامل آنها فخری زاده را ترور کردند، از اعتبار ساقط کنیم) باید این درصد ضریب آگاهی جهانی به طور تصاعدی و پیوسته، به رشد خود ادامه دهد.

البته، کل جامعه بین المللی باید این عمل تروریستی را کاملا محکوم کرده و برای کمک به محاکمه عاملان آن، به ایران پیشنهاد همکاری دهند. اما این جنایات از بخشی از جامعه بین المللی ناشی می شود که بیشتر ارزهای فیات (ارز بی پشتوانه مثل دلار آمریکا) جهانی را تولید می کند و این امر اقتصاد جهان را علی رغم نابرابری ها و بزهکاری های خود، سیال نگه می دارد. تا زمانی که جهان برای منافع متقابل، ساختار جدیدی از اقتصادهای محلی و بومی با تجارت از راه دور را آغاز نکند، جهان همچنان به نوشیدن از مخزن پولهای فیات ادامه خواهد داد و برده آن باقی خواهد ماند.

 تا زمانی که اکثریت مردم جهان نسبت به واقعیت سیاسی-اجتماعی آگاه و فعّال نشوند، جامعه بین المللی هر گونه اقدامات تروریستی مرتکب شده توسط این جهانی گرایان که عرضه پول را کنترل می کنند، نادیده خواهد گرفت. این وضعیتی غم انگیز است، اما خبر خوب این است که روز به روز به تعداد افرادی که در سطوح مختلفی به آگاهی می رسند، افزوده می شود. تنها از طریق این دانش می توانیم با این دشمن بیمارگونه ی قدرتمند مبارزه کنیم. روان پریشان جهانی گرا هر روز ما را مورد مطالعه و آزمایش قرار می دهند – با این وجود بیشتر مردم اطلاعات کمی در مورد آنها دارند یا وجود آنها را کاملاً انکار می کنند و روایت های دروغین تبلیغ شده توسط رسانه های تحت کنترل آنها را باور می کنند. فقط کافی است افراد به اندازه کافی بیدار شوند، تنها در این صورت است که می توان ضد استراتژی های هوشمند را تدوین و با موفقیت اجرا کرد. تا آن موقع، انتظار هیچ محکومیتی را از هر دولتی که متکی به پول های بی پشتوانه آنها است، نداشته باشید.

ایران احتمالاً با درخواستهای دیپلماتیک معمول خود از سازمان ملل، این محکومیت را دنبال خواهد کرد، که این هم نتیجه چندانی نخواهد داشت، اما تعصبات و عدم مشروعیت این سازمانهای جهانی را بیش از پیش تثبیت خواهد کرد. ثانیاً، ایران باید توانایی خود را در شناسایی دقیق عوامل خارجی و مأمورانی که در داخل ایران کار می کنند تقویت کند تا از حملات تروریستی آتی جلوگیری نماید. معاون سابق رئیس جمهور ایران، محمد علی ابطحی اظهار داشت: “استراتژی امنیتی ایران باید درصدد شناسایی جاسوسان و مخبران موساد باشد.” این برای امنیت داخلی ایران بسیار مهم است.

ضروری ترین واکنش، برخورد مستقیم با مجموعه اسرائیل / ایالات متحده از نظر ارتباط مستقیم و اقدام نظامی استراتژیک است. ایران باید به این درک برسد که سرمایه گذاران دشمن آنها و بسیاری از سیاستمداران آنها روان پریش(جامعه ستیز بی احساس (psychopathic))، امپریالیست و نژاد پرست هستند و اهداف ویرانشهری جهانی را در سر می پرورانند.

اسرائیل مدتهاست که خواهان جنگ با ایران است، اما ابتدا آنها باید یک طرح  پرچم دروغین (false flag) را سازماندهی کنند یا اینکه ایران را به پاسخی تحریک کنند تا بتوانند آن را به عنوان “توجیه” قانع کننده ای برای یک حمله، به جهان ارائه دهند. همه این اطلاعات باید به گوش مردم جهان برسد تا هرگونه حمله توسط مجموعه اسرائیل / آمریکا به ایران، به عنوان یک اقدام آشکار تجاوزگرانه تلقی شود – حتی اگر ایران برای حمله به اسرائیل تحریک شود.   

ایالات متحده بزرگترین زرادخانه کشتار جمعی در جهان را در اختیار دارد. اسرائیل، به عنوان کشوری کوچک، از مزایای فن آوری و هسته ای بسیاری نسبت به بیشتر کشورهای آسیای غربی برخوردار است. به همین دلیل است که مجموعه اسرائیل / آمریکا در مورد محدود کردن برنامه هسته ای ایران که ادعا شده فقط برای اهداف صلح آمیز مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار سختگیر است. ایران، متحدانش و رسانه های حقیقت مدار باید به اکثر مردم جهان بفهمانند که مجموعه اسرائیل / آمریکا متجاوز و غاصب است. ایران و متحدانش باید از رسانه های خود برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با رسانه های مستقل جهان استفاده کند تا اطلاعات واقعی و مرتبط را که مغایر با روایت های غلط، اطلاعات نادرست و تبلیغات دروغین غرب است، انتشار دهد.

سرانجام، هنگامی که ژنرال سلیمانی در ماه ژانویه ترور شد، ایالات متحده مسئولیت آن را  بر عهده گرفت و ایران نیز نسبتاً متناسب پاسخ داد. این بار، هیچ کس مسئولیت ترور را نپذیرفته است. این سناریویی را تنظیم می کند که در آن حمله  ایران به اسرائیل به عنوان تحریک جنگ به جهانیان ارائه شود. هدف ایران باید متقاعد ساختن افراد در مورد واقعیت موجود در زمین و افشا کردن ماهیت بیمارگونه تهاجمی دولت اسرائیل و سگهای دست آموز غربی آن، در بین هرچه بیشتر جمعیت جهان باشد. اگر افراد كافی از واقعیت سیاسی اجتماعی آگاه شوند – پیروان آمریكا، انگلیس و اسرائیل كه برای جنگ آموزش دیده اند، از دستورات این روان پریش های سایکوپاتی سرپیچی خواهند کرد و سوگندهای خود را به جای ترور كردن بقیه افراد جهان، برای خدمت به مردم خود حفظ می کنند. این­ها اهداف والایی هستند، اما این مسیر بهترین فرصت برای صلح است ضمن اینکه از رشد دولت روان پریشان (pothacracy) که یک دولت جهانی است ممانعت می کند.

جدیدترین ها

جنگ روسیه – اوکراین و نتایج آن بر جنگ...

مقدمه بیش از یک سال است که از جنگ روسیه و اوکراین میگذرد ، عواقب...

سیاسی | مرجعیت رسانه‌ای در ایران: چیستی، چرایی و...

گزارش مجمع ایرانی دفاع از حقیقت در موضوع "سیاسی"

 ایدئولوژی تضاد ایالات‌متحده در عرصه نظام بین‌الملل

در عرصه سیاست خارجی، تحلیل سیستمی زیر را از سیاست خارجی کشورها ارائه می‏دهم و...

احیای داعش و بحران‌سازی، تلاش مشترک آمریکا و رژیم...

امیر نظامی مقدم؛ دبیر اندیشکده راهبردی مقاومت دانشگاه امام صادق علیه السلام چکیده مجموعه ملاحظات استراتژیکی...

ایران و قفقاز؛ خاک_شیشه_استخوان

پدیدار شناسی سیاست خارجی ایران در منطقه قفقاز از نگاه نظریه رئالیسم تحولاتی که در...

بررسی جایگاه هویت ملی در راهبرد دفاع ‎همه ‎جانبه...

1. امنيت هستي‌شناختي نظريه امنيت هستي‌شناختي در روابط بين‌الملل برگرفته از نظريه وجود انساني آنتوني...

نگاشت های محبوب

نظرات

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

ده + 10 =