نابرابری و استبداد در حال رشد در ایالات متحده

برای میلیون ها نفر از افراد فقیر، بیکار، نیمه بیکار و بی سرپرست، ایالات متحده خرابه ای پر از سختی ها، محرومیت ها و ناامیدی های یک ویرانشهر است و این بیانگر نقض بند رفاه عمومی قانون اساسی است. میلیون ها خانوار آمریکایی برای پرداخت اجاره، وام های مسکن، پرداخت ویزیت های پزشکی، سیستم گرمایشی خانه ها و مدیریت سایر هزینه های روزمره با مشکل روبرو هستند.

یک بحران گرسنگی کاملاً پنهان در ثروتمندترین کشور جهان وجود دارد. ده ها میلیون آمریکایی مطمئن نیستند که وعده بعدی غذایشان را از کجا تهیه کنند. بيش از يك چهارم آمریکایی ها در سنِ کار، بيكار هستند و سایرین که اکثراً نیمه بیکار هستند با مزاياي كم یا بدون هیچ مزايایی، درآمدی بسیار فقیرانه‌ای کسب می‌کنند.

از دهه ۹۰، دوران نئولیبرال در آمریکا، اوضاع به تدریج بدتر شده است. در میان کشورهای پیشرفته، ایالات متحده نامتعادل ترین و بی توجه ترین کشور نسبت به اکثریت قریب به اتفاق مردم خود است. این کشور دارای بالاترین میزان مجازات حبس در جهان، چیزی بیش از چین و هند، دو کشوری که بیش از چهار برابر جمعیت ایالات متحده را دارند، می باشد. فقر جوانان این کشور بیش از سایر کشورهای پیشرفته است.

آمریکا از نظر حقوق کارگری، فقر، حفاظت از شبکه ایمنی، ثروت، نابرابری و اوضاع اقتصادی، از بین ثروتمندترین کشورهای جهان در آخرین رده قرار دارد. در میان ۳۷ کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، ایالات متحده از نظر فقر و نابرابری در رتبه سی و پنجم قرار دارد.

در بحبوحه انتقال قدرت از ترامپ به بایدن، نابرابری در ایالات متحده بی سابقه است و هیچ کاری برای رسیدگی به مسائل به صورت بلند مدت انجام نمی شود، فقط سرهم بندی کردن های بی فایده بدون موفقیت چندانی، آن هم در زمانی که درماندگی و بیچارگی وسیعی میلیون ها خانوار آمریکایی را در برگرفته است. ثروتمندترین کشور جهان به اکثر مردم خود، به جز طبقه مرفه، هیچ توجهی نمی کند. جنگ طبقاتی ثروت خصوصی را در برابر بهداشت و رفاه عمومی قرار می دهد.

کویید ساخته شده در ایالات متحده آمریکا این وضعیت غیرقابل تحمل را بسیار بدتر کرد. در واقع این یک طرح بزرگ برای ایجاد کنترل اجتماعی همراه با انتقال مقداری ثروت بی سابقه از مردم عادی به افراد ثروتمند و قدرتمند در کوتاهترین زمان ممکن است.

حبس های خانگی غیر قابل قبول، قرنطینه ها، فاصله اجتماعی و ماسک پوشیدن – همراه با شغل و درآمد از دست رفته – باعث صدمه و بدبختی عظیمی برای میلیون ها نفر شد، بنابراین افراد عالی رتبه می توانند از آن بهره مند شوند. این باعث بزرگترین رکود در مین استریت (Main Street) در تاریخ ایالات متحده شده است که احتمالاً ادامه دار خواهد بود. بدتر از این ها ممکن است با طراحی قبلی پیش رو باشد. هرچه شرایط فعلی فساد طولانی تر شود، آسیب بیشتری به اکثر مردم وارد می شود.

نیروهای پنهان ایالات متحده همدست با منافع مالی و مطبوعات به نمایندگی رسانه ها، دشمنان مردم هستند. آنها مسئول آنچه در حال وقوع است هستند – نیروهای پنهان در واشنگتن برای تنظیم چنین اوضاعی، منافع مالی برای دستیابی به سود حداکثری در هزینه های مربوط به سلامتی و رفاه انسان، و رسانه های جمعی برای حمایت از ناهنجاری های ویرانشهری به جای افشا و محکوم کردن آنها.

دیگر آن ملتی که مدتها پیش بنده به عنوان یک پسر، نوجوان، جوان و بزرگسال به یاد دارم، وجود ندارد. ناهنجاری ویرانشهری تحت سلطه حکومت خودکامه در مسیری سریع به سمت استبداد تمام عیار، جای آن را گرفت. دولت، منافع مالی و عوامل مطبوعاتی مستقر به طور سیستماتیک به آمریکایی ها دروغ می گویند. بدترین اوقات زندگی من اکنون در حال وقوع است، از دست دادن سیستماتیک آزادی های اساسی نمونه ایی از آن است.

خطرناک ترین زمان در تاریخ ایالات متحده باید همه را به وحشت اندازد. این زمان شامل جنگ بی پایان علیه بشریت در داخل و خارج از کشور با استفاده از سلاح های گرم و یا روشهای دیگر علیه ملتهایی است که مایل به گذشت از ارزش های خود دربرابر یک قدرت برتر در واشنگتن نیستند.

انتقال قدرت از ترامپ به بایدن هیچ چیزی را تغییر نداد. تفاوت آنها فقط در برچسب های حزبشان است. بایدن به طور قابل توجهی نسبت به روسیه، چین و ایران خصمانه رفتار می کند – کشورهایی که از صلح، ثبات، حاکمیت قانون و روابط همکاری با دیگر کشورها حمایت می کنند و با هیچ یک از آنها سر جنگ ندارند.

سرنوشت توافق هسته ای بی نظیر برجام  مبهم است. بایدن به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری قول داد که به پیروی از قانون بازگردد. او از زمان روی کار آمدن، با طرح خواسته های غیرقابل قبول برای رد شدن، نه پذیرفته شدن، مسیر دیگری را پیش گرفته است. وی از لغو تحریم های اعمال شده غیرقانونی دولت ترامپ علیه ایران امتناع می کند، تحریم هایی که هدف آن صدمه زدن به اقتصاد و تحقیر مردم ایران است. هیچ برنامه ای برای تنظیم مجدد قرارداد با ایران، هیچ اقدام ضد جنگی به نفع پیشبرد صلح و ثبات در جهان، هیچ نگرانی در مورد صدمات عظیمی که به میلیون ها ایرانی، به ویژه تحت حکومت ترامپ وارد شده است، وجود ندارد.

تجارت کثیف ایالات متحده در داخل و خارج از کشور به عنوان همبستگی و استمرار متداول، سیاست طولانی مدت ایالات متحده است. بلای امپریالیسم ایالات متحده به این ترتیب عمل می کند – تهدیدی بی سابقه برای همه در همه جا. کشوری که مدتها پیش در آن بزرگ شده ام برای اکثریت قریب به اتفاق مردم آن ناامن و برای زندگی نامناسب است.

جدیدترین ها

جنگ روسیه – اوکراین و نتایج آن بر جنگ...

مقدمه بیش از یک سال است که از جنگ روسیه و اوکراین میگذرد ، عواقب...

سیاسی | مرجعیت رسانه‌ای در ایران: چیستی، چرایی و...

گزارش مجمع ایرانی دفاع از حقیقت در موضوع "سیاسی"

 ایدئولوژی تضاد ایالات‌متحده در عرصه نظام بین‌الملل

در عرصه سیاست خارجی، تحلیل سیستمی زیر را از سیاست خارجی کشورها ارائه می‏دهم و...

احیای داعش و بحران‌سازی، تلاش مشترک آمریکا و رژیم...

امیر نظامی مقدم؛ دبیر اندیشکده راهبردی مقاومت دانشگاه امام صادق علیه السلام چکیده مجموعه ملاحظات استراتژیکی...

ایران و قفقاز؛ خاک_شیشه_استخوان

پدیدار شناسی سیاست خارجی ایران در منطقه قفقاز از نگاه نظریه رئالیسم تحولاتی که در...

بررسی جایگاه هویت ملی در راهبرد دفاع ‎همه ‎جانبه...

1. امنيت هستي‌شناختي نظريه امنيت هستي‌شناختي در روابط بين‌الملل برگرفته از نظريه وجود انساني آنتوني...

نگاشت های محبوب

نظرات

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

شانزده + دوازده =