معضلات امنیت ملی آمریکا: بهانه تراشی برای دستیابی به هژمونی جهانی و سلطه بر تمام جوامع دنیا

تاکنون هیچ کشوری به حد و اندازه ایالات متحده تقریباً روزانه در داخل و خارج از کشور، مرتکب چنین نقض فاحشی در حقوق بشر نشده است. با گذشت قرن ها همچنان آمریکایی ها از این منظر در تاریخ جهان بی سابقه هستند. آنها مرتکب قتل عام بیش از ۱۰۰ میلیون بومی آمریکایی، صدها سال تجارت برده های سیاه پوست آفریقایی و به دنبال آن هولوکاست های قرن ۲۰ و ۲۱ علیه کشور های هدف و مردم آنها شدند.

پس از جنگ جهانی دوم، در جنگ های بی پایان آمریکا با همکاری اسرائیل و دیگران، میلیون ها نفر در کره شمالی، آسیای جنوب شرقی، آمریکای مرکزی و لاتین، آفریقا، سایر کشورهای آسیایی از جمله افغانستان، یمن، عراق، لیبی، سوریه، سومالی، فلسطین توسط سلاح های گرم و غیره کشته شدند و روزانه بر تعداد آنها افزوده می شود. میلیون ها نفر از وحشیگری ایالات متحده در داخل و خارج از کشور رنج می برند و عمدتاً دور از اذهان و دیده ها قرار دارند زیرا رسانه های مستقر در توضیح آنچه برای دانستن همه ضروری است، ناتوان هستند.

جنایات جنگی ایالات متحده علیه بشریت و سایر موارد نقض حقوق بشر شامل جنگ های متجاوزانه علیه دشمنان ساختگی، ترور دولت ها، قوانین استبدادی کشور که توسط حکومت خشن پلیسی اعمال شده است، راه اندازی بزرگترین سیستم زندان سیاسی جهان، شکنجه به عنوان یک خط مشی اداری، ضربه به دولت های مستقل، ترورهای هدفمند، انتخابات مضحک وابسته به پول (یک دموکراسی خیالی که هرگز حقیقت نداشته است) و سایر اقدامات توهین آمیز می باشد.

آمریکایی ها در زمانی که هیچگونه تهدیدی از سوی خارج از کشور وجود ندارد، با دلایلی دروغین مرتبط با امنیت ملی، تهدیداتی جعل می کنند تا بهانه ای باشد برای دستیابی به هژمونی جهانی بر تمام جوامع ملل دنیا و منابع و جمعیتشان (توسط هر آنچه که برای رسیدن به اهداف شیطانی خود لازم است). ناقض اصلی حقوق بشر در جهان به خاطر جنایات بزرگی که خود مرتکب شده دیگران را مقصر می داند.

گزارش های سالانه چین در مورد نقض حقوق بشر ایالات متحده، مستقیماً رکورد تحقیرشدگی خود را متاثر از حاکمیت قانون و بی تفاوتی نسبت به حقوق و رفاه افراد عادی در داخل و خارج از کشور به ثبت رساند. آژانس خبری شین هاو پیش از آخرین گزارش خود، موارد زیر را که توسط روزنامه  گلوبال تایمز چین گزارش شده است، بیان کرد:

“مستند ۱۵۰۰۰ کاراکتر چینی حقایقی را در مورد بی کفایتی واشنگتن در مهار بیماری همه گیر کرونا که خروجی فجیعی به بار آورده، بی نظمی دموکراسی آمریکایی که باعث ایجاد هرج و مرج سیاسی شده، اقلیت های قومی  که از تبعیض نژادی رنج می برند، ناآرامی های اجتماعی مداوم که امنیت عمومی را تهدید می کند، رشد دو قطبی بین فقرا و ثروتمندان، تشدید نابرابری اجتماعی و زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی توسط ایالات متحده که منجر به فجایع انسانی شده است را به تفصیل شرح می دهد” و همچنین افزود:

“در مقایسه با گزارش سال ۲۰۱۹ درباره حقوق بشر ایالات متحده که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و مسائلی مانند نقض حقوق مدنی شهروندان، رواج سیاست های پولی و مالی، افزایش بی عدالتی در درآمدها، تشدید تبعیض نژادی و تهدیدهای رو به رشد علیه کودکان، زنان و مهاجران در ایالات متحده را تشریح کرد، گزارش ۲۰۲۰ نشان داد که بسیاری از این مسائل با واکنش توام با “بی مسئولیتی” آمریکا درباره کوید ۱۹ افزایش یافته است.”

بایدن “واکنش توام با بی مسئولیتی” ترامپ را تشدید کرد. از همه لحاظ ، ایالات متحده نقض فاحش حقوق بشر در داخل کشور علیه مردم عادی و در خارج علیه کشورهای هدف و ملت هایشان را مرتکب می شود.

چین در گزارش مستند خود در مورد نقض حقوق بشر ایالات متحده در سال ۲۰۱۹، موارد زیر را بیان کرده است: ایالات متحده “همچنان به کار خود در افترا بستن و تهمت زدن به وضعیت حقوق بشر در بیش از ۱۹۰ کشور ادامه می دهد، در حالی که چشم ها را به روی مشکلات جدی حقوق بشر خود بسته و آنها را نادیده گرفته است”. “اگر کسی نگاهی اجمالی به وضعیت حقوق بشر ایالات متحده بیاندازد به راحتی درمیابد که دولت (آن) که به خود لقب ‘مدافع حقوق بشر’ داده است، دارای سابقه حقوق بشری است که (عمیقا) ناقص است” “در حقوق بشری که آمریکا اتخاذ کرده است تبعیض و دوگانگی موج می زند.”

در این مورد نمونه های زیادی وجود دارد، به عنوان مثال سرانه خشونت با اسلحه در آمریکا بسیار بیشتر از سایر كشورهای توسعه یافته است، سالانه ده ها هزار مورد كه مردان، زنان و كودكان را تحت تأثیر قرار می دهد. “اظهارات مرتبط با عدم تحمل مذهب در حال افزایش است” به ویژه مسلمانان را تحت تأثیر قرار می دهد. آنها به دروغ ادعا می کنند که مسلمانان “ذاتاً خشن هستند یا یک تهدید حتمی به حساب می آیند”؛ این دروغ های بزرگ به ناحق برای توجیه آنچه جوامع مشروع نمی پذیرند گفته می شود. کنترل اینترنتی ناظر کبیر(Big Brother) در ایالات متحده همراه با سانسورهای مورد تأیید دولت معضل بزرگی است، “شنود غیرقانونی… پاکسازی ایمیل ها، پیام های فیس بوک، چت های گوگل، تماس های اسکایپ و مواردی از این قبیل” نمونه هایی از فعالیتهای ناظر کبیر(Big Brother) می باشد.

پول کلان انتخابات ایالات متحده را کنترل می کند. آمریکایی ها بهترین “دموکراسی” را دارند که با پول می توانند آن را بخرند. در میان کشورهای غربی، ایالات متحده دارای بیشترین بی عدالتی در درآمد است. ثروت بیش از حد آن باعث بهتر شدن اوضاع نمی شود. اکثریت قریب به اتفاق مردم کشور برای گذران زندگی تقلا می کنند، بیشتر آنها دستمزد فقیرانه یا نزدیک به خط فقر با مزایای کم یا بدون مزایا کسب می کنند.

در حال حاضر در این اوضاع بحرانی مین استریت (Main Street) بیش از ٪۲۵ از آمریکایی های در سن کار بیکار هستند. “سرزمین آزادگان و خانه دلیران” که در سرود ملی آمریکا آمده است خیال محض است، همانند سرود “آمریکای زیبا” البته به جز برای تعدادی از افراد خاص در این کشور. ۱٪ افراد ارشد آمريكا صاحب بیشترین بخش ثروت آن هستند و این نابرابری سالانه بيشتر مي شود. “تقریبا نیمی از خانوارهای آمریکایی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و 18/5 میلیون آمریکایی در فقر مطلق به سر می برند.”

درصد جنایات ناشی از تنفر و انزجار در بالاترین سطح خود قرار دارد (۷۱۷۵ جرم گزارش شده توسط  ، FBI۱۷٪ بیشتر از سال ۲۰۱۷) سیاه پوستان آمریکایی بیشتر از همه آسیب دیدند، وضعیت کلی آنها اسفناک است. “یک خانواده سفیدپوست از قشر متوسط ​​حدود ۱۰ برابر ثروتمندتر از یک خانواده  سیاه پوست ​​از همان قشر است. آمریکایی های آفریقایی تبار تقریبا 2/5 برابر سفیدپوستان در فقر به سر میبرند، آنها حدود دو برابر سفیدپوستان بیکار بوده و بیش از 6 برابر آنها در زندان هستند.” “در میان آمریکایی های آفریقایی تبار، که متوسط ​​امید به زندگیشان حدود 3/5 سال کمتر از سفیدپوستان است، میزان مرگ و میر کودکان 1/3 برابر است.”

“سالانه تعداد بی شماری تیراندازی در مدارس رخ می دهد.” “زنان همواره در ترس از آزار و اذیت جنسی و تجاوز جنسی زندگی می کنند.” “یک بررسی نشان داد که ۸۱ درصد از زنان مصاحبه شده، نوعی آزار و اذیت جنسی را تجربه کرده اند و ۲۷ درصد گفته اند که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.” طبق گزارش FBI در سال ۲۰۱۹ ، “بالغ بر ۱۲۴۷۳۲۱ جرم خشونت آمیز شامل ۱۷۲۸۴ مورد قتل، ۱۳۵۷۵۵ مورد تجاوز جنسی، ۸۱۰۸۲۵ مورد ضرب و شتم، و همچنین ۳۱۹۳۵۶ مورد سرقت” تخمین زده شد. “در میان این موارد، 72/6 درصد قتل ها، 40/6 درصد سرقت ها و 26/3 درصد از ضرب و جرح شدید با سلاح گرم انجام شده است.”

آزادی مطبوعات در آمریکا به طور روز افزون خدشه دار شد، به عنوان مثال “روزنامه نگاران مورد حمله قرار گرفتند، بازرسی بدنی و دستگیر شدند، در مرزها توقیف شدند و در انتشار اطلاعات عمومی محدودشان کردند”.

واشنگتن سرزمین اشغالی شرکت ها است. منافع اقتصادی کشور را اداره می کند. اعضای مجلس و سنا صرفاً در پی تأمین منافع خود هستند، مردم عادی را استثمار می کنند و در غیر این صورت آنها را مورد سوء استفاده قرار می دهند. فقر صنعت رشد پیشتاز در آمریکا است. بیش از نیمی از خانوارهای کشور از نظر مالی تحت فشار قرار دارند. افراد کم درآمد فاقد بیمه درمانی مناسب هستند. آنها یا بیمه نیستند یا به نوعی بیمه اشان بی ارزش است، در صورت بیماری های جدی یا جراحات، از آنها حمایت نمی شود. به معضل بی خانمانی و گرسنگی توجه کافی نمی شود. ثروتمندترین کشور جهان به طور فزاینده ای نیازهای فقیرترین شهروندان و ساکنان خود را نادیده می گیرد.

همه موارد فوق و سایر موارد نشان دهنده وضعیت ناخوشایند آمریکا قبل از سال ۲۰۲۰ است. سال گذشته و در حال حاضر، تحت شرایط فروپاشی اقتصاد مین استریت اوضاع برای آمریکایی های عادی بسیار بدتر شده است و با اقدامات سختگیرانه حکومت پلیسی وخامت اوضاع تشدید یافته است. بدتر از همه احتمالاً تبدیل ایالات متحده و سایر کشورها به جوامع ارباب رعیت تحت برنامه شیطانی ریست بزرگ (Great Reset) است.

رسانه های غربی به رهبری ایالات متحده به جای به صدا درآوردن زنگ هشدار و هشدار دادن به مردم و همچنین تقبیح برنامه های طرح شده، از آن پشتیبانی می کنند. ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی به جوامعی ناامن و نا مناسب برای زندگی تبدیل شدند. این واقعیت وضعیت ناخوشایند آنها است، چنین اوضاعی بدتر می شود و بهبود نمی یابد.

جدیدترین ها

جنگ روسیه – اوکراین و نتایج آن بر جنگ...

مقدمه بیش از یک سال است که از جنگ روسیه و اوکراین میگذرد ، عواقب...

سیاسی | مرجعیت رسانه‌ای در ایران: چیستی، چرایی و...

گزارش مجمع ایرانی دفاع از حقیقت در موضوع "سیاسی"

 ایدئولوژی تضاد ایالات‌متحده در عرصه نظام بین‌الملل

در عرصه سیاست خارجی، تحلیل سیستمی زیر را از سیاست خارجی کشورها ارائه می‏دهم و...

احیای داعش و بحران‌سازی، تلاش مشترک آمریکا و رژیم...

امیر نظامی مقدم؛ دبیر اندیشکده راهبردی مقاومت دانشگاه امام صادق علیه السلام چکیده مجموعه ملاحظات استراتژیکی...

ایران و قفقاز؛ خاک_شیشه_استخوان

پدیدار شناسی سیاست خارجی ایران در منطقه قفقاز از نگاه نظریه رئالیسم تحولاتی که در...

بررسی جایگاه هویت ملی در راهبرد دفاع ‎همه ‎جانبه...

1. امنيت هستي‌شناختي نظريه امنيت هستي‌شناختي در روابط بين‌الملل برگرفته از نظريه وجود انساني آنتوني...

نگاشت های محبوب

نظرات

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

سه × 3 =