در بحبوحه تاریخ غم انگیز روابط نژادی در ایالات متحده

محکومیت یک پلیس در شهر مینیاپولیس به دلیل قتل فجیع جورج فلوید، یکی دیگر از وقایع مهم تاریخ طولانی و غم انگیز روابط نژادی در ایالات متحده است. از یک طرف، رهبران فکری برای درک احوال نویسندگان بیانیه استقلال در سال ۱۷۷۶ و همچنین درک قانون اساسی مصوبه سال ۱۷۸۹ که احتمالاً توسط بسیاری از آمریکایی ها مورد احترام و تکریم واقع شد، تمرکز و توجه لازم را نداشتند؛ البته لازم به ذکر است که علی رقم تکریم و احترام به قانون اساسی توسط شمار زیادی از آمریکایی ها، برده داری تا سال ۱۸۶۵ غیرقانونی اعلام نشد و تبعیض نژادی تا دهه ۱۹۶۰ پایان نیافت. آیا “قوانین” و سوابقی که طی ده ها سال به بردگی بشر مشروعیت بخشیدند، می توانند خود مشروع باشند؟  اینها سوالات منصفانه و بحقی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند، و اکنون که این مطالب را در سال ۲۰۲۱ می خوانید باید بدانید که برده داری در بسیاری از کشورهای روی زمین همچنان ادامه دارد.

از طرف دیگر، آیا “قضاوت و دادگری خیابانی” قانونی است که اوباش وضع کرده اند؟ یا اینکه اصول و قواعد مناسبی وجود دارد که در آن متهم توسط هیئت منصفه در دادگاه قبل از طی شدن “مراحل قانونی” و محکومیت وی، بی گناه فرض می شود؟

متأسفانه، در میان بسیاری از تعاملات مرتبط با اجرای قانون و عموم مردم، حوادث ناگواری رخ داده است و مطمئناً پرسنل پلیس مرتکب برخی اقدامات جنایی شده اند. گر چه این وقایع افتضاح هستند و برای مردم ستمدیده هیچ مایه تسلی و دلگرمی نیستند اما خوشبختانه در طول یک سال، بخش بسیاری کمی از برخورد پلیس با عموم مردم به چنین اقداماتی ختم شد.

در پایان، افراد با انتخاب خود هر روز تصمیم می گیرند که چگونه زندگی کنند. برخی زندگی توام با جرم و جنایت را انتخاب می کنند و قانون یا مقرراتی که سیاستمداران تصویب و اعلام کرده اند را چندان رعایت نمی کنند.  بسیاری از این جنایتکاران اسلحه دارند و هرگز به راحتی تسلیم پلیس نمی شوند. هر چند آمریکایی های مطیع قانون نیز به لحاظ قانونی مجوز “نگهداری و حمل اسلحه” دارند.

پروژه “قطع بودجه پلیس” و گرفتن اسلحه از آمریکایی ها اکنون تا حدی با بهره گیری از صدمات وارده بر خانواده های بسیاری از قربانیان، در حال تسریع است. این پروژه ها تحت حمایت اشرافی هستند که امنیتشان تامین شده است، اما کسانی که در محله های آسیب دیده از جنایت، در سراسر آمریکا زندگی می کنند از این پروژه ها حمایت نمی کنند. همانگونه که ما ممکن است از گناهان خود توبه کنیم، اگر بخواهیم می توانیم از اشتباهات خود درس بگیریم. با توجه به بسیاری از تهدیدات آزار دهنده، مطمئناً برای برانگیختن تنش های نژادی در آمریکا اکنون زمان مناسبی نیست. چرا که در حقیقت، آمریکایی ها از هر قشر و سابقه ای علاقه و رغبت بیشتری نسبت به آنچه کارشناسان و منتقدان همیشگی ادعا دارند، مطرح می کنند. ما آنقدر قوی هستیم که بتوانیم از عقاید مخالف استقبال کنیم و همچنان برای حمایت از آزادی بیان قدرت داریم و باید زنده بمانیم و با هم رشد کنیم.

جدیدترین ها

جنگ روسیه – اوکراین و نتایج آن بر جنگ...

مقدمه بیش از یک سال است که از جنگ روسیه و اوکراین میگذرد ، عواقب...

سیاسی | مرجعیت رسانه‌ای در ایران: چیستی، چرایی و...

گزارش مجمع ایرانی دفاع از حقیقت در موضوع "سیاسی"

 ایدئولوژی تضاد ایالات‌متحده در عرصه نظام بین‌الملل

در عرصه سیاست خارجی، تحلیل سیستمی زیر را از سیاست خارجی کشورها ارائه می‏دهم و...

احیای داعش و بحران‌سازی، تلاش مشترک آمریکا و رژیم...

امیر نظامی مقدم؛ دبیر اندیشکده راهبردی مقاومت دانشگاه امام صادق علیه السلام چکیده مجموعه ملاحظات استراتژیکی...

ایران و قفقاز؛ خاک_شیشه_استخوان

پدیدار شناسی سیاست خارجی ایران در منطقه قفقاز از نگاه نظریه رئالیسم تحولاتی که در...

بررسی جایگاه هویت ملی در راهبرد دفاع ‎همه ‎جانبه...

1. امنيت هستي‌شناختي نظريه امنيت هستي‌شناختي در روابط بين‌الملل برگرفته از نظريه وجود انساني آنتوني...

نگاشت های محبوب

نظرات

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

4 × دو =