خرابکاری در نطنز: جنگ تهاجمی، یک مسیر اشتباه در تاریخ

رژیم صهیونیستی مسئولیت خرابکاری در نطنز را به گردن گرفته است و دولت ایران هم با این ادعا موافق است و آنها را مقصر می داند، بنابراین می توان یقیناً اطمینان داشت که تیم گانگسترهای نتانیاهو در این قضیه دست داشتند. صهیونیست ها تقریباً خود را دشمن دیرینه و ابدی ایران اعلام کرده اند و به ناوگان ایران حمله کرده و نیروهای حامی ایران را در سوریه و عراق بمباران می کنند، بنابراین این فقط تشدید جنگ تهاجمی اسرائیل علیه ایران است.

صهیونیست ها از موفقیت ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای مستقل که در کمک به فلسطینیان برای آزادسازی سرزمین مقدس جانفشانی کرده اند، وحشت دارند. آنها می دانند که صهیونیسم در طول تاریخ در مسیری اشتباه قدم نهاده و با عقب نشینی امپراتوری رو به زوال آمریکا از منطقه بمنظور مقابله با مشکلات مهمتر در داخل، نیروهایی که در جهت استقلال منطقه ای تلاش می کنند شتاب خواهند گرفت.

نیروهای طرفدار صهیونیست در ایالات متحده مرتباً با تل آویو هماهنگ می شوند و حتی عناصر نه چندان صهیونیستی نیز تحت تأثیر قدرت اسرائیل در آمریکا قرار دارند، بنابراین بدون شک در برخی از حملات صهیونیست ها به ایران، تا سطحی از رضایتمندی در ایالات متحده وجود دارد، اما از اینکه آیا هماهنگی فعالی بین این دو وجود داشته است یا خیر اطلاعی ندارم. این احتمال وجود دارد که برخی از استراتژیست های آمریکایی فکر کنند که اسرائیل در حال اثبات آسیب پذیری تأسیسات هسته ای ایران است و این کار ممکن است به موقعیت چانه زنی ایالات متحده در بازگشت به برجام کمک کند. اما این احتمال نیز وجود دارد که هدف از این ضربه تلاش برای برهم زدن بازگشت آمریکا به برجام بوده است. در هر دو صورت، عناصر تندرو صهیونیست ضد ایرانی مسئول این اقدام خواهند بود.

بدیهی است كه طرفین برجام باید این اقدام جنگطلبانه را محكوم كرده و تقاضا كنند كه جنایتكاران مسئول این عمل متجاوزانه (جنایت جنگ مطلق) به لاهه برده شوند، محاكمه، محكوم و اعدام شوند. متأسفانه بیشترین چیزی که ما ممکن است از آنها بگیریم یک محکومیت ضعیف است، بدون حتی بیان صریح اینکه طرف مقصر کیست. از آنجا که احتمالاً هیچ عدالتی در نهادهای بین المللی تحت سلطه صهیونیست وجود نخواهد داشت، ایران برای جلوگیری از حملات آینده مجبور به یافتن راه های موثر برای مقابله به مثل خواهد بود.

جدیدترین ها

جنگ روسیه – اوکراین و نتایج آن بر جنگ...

مقدمه بیش از یک سال است که از جنگ روسیه و اوکراین میگذرد ، عواقب...

سیاسی | مرجعیت رسانه‌ای در ایران: چیستی، چرایی و...

گزارش مجمع ایرانی دفاع از حقیقت در موضوع "سیاسی"

 ایدئولوژی تضاد ایالات‌متحده در عرصه نظام بین‌الملل

در عرصه سیاست خارجی، تحلیل سیستمی زیر را از سیاست خارجی کشورها ارائه می‏دهم و...

احیای داعش و بحران‌سازی، تلاش مشترک آمریکا و رژیم...

امیر نظامی مقدم؛ دبیر اندیشکده راهبردی مقاومت دانشگاه امام صادق علیه السلام چکیده مجموعه ملاحظات استراتژیکی...

ایران و قفقاز؛ خاک_شیشه_استخوان

پدیدار شناسی سیاست خارجی ایران در منطقه قفقاز از نگاه نظریه رئالیسم تحولاتی که در...

بررسی جایگاه هویت ملی در راهبرد دفاع ‎همه ‎جانبه...

1. امنيت هستي‌شناختي نظريه امنيت هستي‌شناختي در روابط بين‌الملل برگرفته از نظريه وجود انساني آنتوني...

نگاشت های محبوب

نظرات

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

هجده + 20 =