آیا آمریکایی ها پیروزی قاطع دونالد ترامپ را تضمین می کنند؟

آخرین مناظره دونالد ترامپ با رأی دهندگان اصلی که بلاتکلیف هستند، در رده های مهم آماری، امتیاز خوبی کسب کرد. اظهارات وی مبنی بر حمایت از نظم و قانون و همچنین حمایت از ساکنان حومه شهر، باور کردنی بود و ممکن است در میان رأی دهندگان محافظه کاری که تا قبل از محدودیت های کرونایی کسب و کار پررونقی داشتند، موج روبه افزایشی به هواخواهی از ترامپ در پی داشته باشد. این رأی دهندگان می خواهند بجای اینکه اراذل و اوباش باشند شغلی داشته باشند.

 در مورد مالیات و تخفیف مقررات، ترامپ با وعده کاهش هر چه بیشتر مالیات ها و تعدیل میزان بزرگی و هزینه های دولت، تفاوت آشکاری با بایدن عرضه داشته است. این امر صاحبان تجارت های کوچک و کارمندان آنها را ترغیب می کند تا در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۲۰ بیشتر از سال ۲۰۱۶ به ترامپ رأی دهند.

 حملات رو به جلو به فساد بایدن در زمانی که مستمراً جزئیات تکان دهنده و تا حدودی تأیید کننده درباره سرمایه گزاری های وسیع غیرقانونی از منابع متعدّد خارجی آشکار می­شد به خوبی توسط هواداران برنی سندرز صورت گرفت و به نظر می­رسد وقت این حرف­ها گذشته است.

 در ایالات متحده  شرکت های رسانه ای رسمی، شرکت های سرمایه گذاری، موسسات حرفه ای و شرکت های چند ملیتی در مورد پذیرش چین در این روزها به امید اینکه  در صورت رسیدن بازار چینی ها به سطح سرانه ای که در آمریکا دیده می شود، پاداش و منفعتی دریافت کنند، به اندازه کافی خوب فکر نمی کنند.

  این تشکیلات قدرتمند با نفوذ، مانند خانواده های بایدن، اوباما، کلینتون  و بوش به نظر می رسد مدیون کشور چین باشند. اما عموم رای دهندگان آمریکا آنچنان شیفته کشور چین نیستند.

 ترامپ سالهاست که به طور محسوس از چین جدا شده است که میلیون ها شغل جدید را به خانه بیاورد، هزینه های مدیریت شرکت های بزرگ را ساده و کاهش دهد و برخی نگرانی های امنیت ملی ناشی از رویکردهای قبلی را از بین ببرد.

 بیش از هر چیز ترامپ به عنوان یک پدر و مادر منطقی عمل کرد و آماده بود تا تصمیمات سختی به نفع اکثر آمریکایی ها اتخاذ کند و مشتاق جلب حمایت رای دهندگان بود. در مقابل، بایدن مانند یک پدربزرگ و مادربزرگ وابسته به نظر می رسید که به جای پاسخ دادن به سوالات منصفانه یا حتی فعالیت های انتخاباتی، کارهای بهتری در نظر دارد.

 من معتقدم که اغلب طرح ها از این نکته غافلند که افراد مستقل، طرفدار ترامپ هستند و سهم بسیار بیشتری از رأی دهندگان را به ویژه در ایالت های مهم انتخاباتی، تشکیل می دهند. تقلب آنچنانی وجود ندارد. من معتقدم ترامپ با رای الکترال بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۶ مجدداً پیروز خواهد شد و حامیان وی در انتخابات مجلس نمایندگان و سنا، به جمهوری خواهان نزدیک خواهند شد.

 در سال ۲۰۱۶ ترامپ هیچ سابقه سیاسی نداشت و با یک رقیب فعال و باتجربه روبرو شد. او را دوست داشته باشید یا خیر، باید بپذیرید که او در برابر مخالفت های جدی، وعده های انتخاباتی زیادی داده است.

 در سال ۲۰۲۰ جو بایدن همچنان هیچ کمپین هدف داری برپا نکرده و اصلاً هیچ جنبشی را به طور قطع  ایجاد نکرده است، چه برسد به مقایسه با استدلال های سال ۲۰۱۶ مبنی بر اینکه هیلاری کلینتون مستحق این است که اولین رئیس جمهور زن آمریکا شود. موارد غافلگیرکننده ممکن است اتفاق بیفتد، اما از هم اکنون آماده شوید که دونالد ترامپ برای دومین دوره ریاست جمهوری خود حکمی قانع کننده بدست آورد.

جدیدترین ها

جنگ روسیه – اوکراین و نتایج آن بر جنگ...

مقدمه بیش از یک سال است که از جنگ روسیه و اوکراین میگذرد ، عواقب...

سیاسی | مرجعیت رسانه‌ای در ایران: چیستی، چرایی و...

گزارش مجمع ایرانی دفاع از حقیقت در موضوع "سیاسی"

 ایدئولوژی تضاد ایالات‌متحده در عرصه نظام بین‌الملل

در عرصه سیاست خارجی، تحلیل سیستمی زیر را از سیاست خارجی کشورها ارائه می‏دهم و...

احیای داعش و بحران‌سازی، تلاش مشترک آمریکا و رژیم...

امیر نظامی مقدم؛ دبیر اندیشکده راهبردی مقاومت دانشگاه امام صادق علیه السلام چکیده مجموعه ملاحظات استراتژیکی...

ایران و قفقاز؛ خاک_شیشه_استخوان

پدیدار شناسی سیاست خارجی ایران در منطقه قفقاز از نگاه نظریه رئالیسم تحولاتی که در...

بررسی جایگاه هویت ملی در راهبرد دفاع ‎همه ‎جانبه...

1. امنيت هستي‌شناختي نظريه امنيت هستي‌شناختي در روابط بين‌الملل برگرفته از نظريه وجود انساني آنتوني...

نگاشت های محبوب

نظرات

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

17 + 15 =